Чи знайомі ви з людиною, яка з дитячих
років прагнула бути вчителем? Вірогідно,
що так. А чи бачили ви багатьох учителів, від спілкування з якими діти
отримували задоволення? Саме такою є вчитель фізики та інформатики
школи-гімназії м. Перемишляни. Що відрізняє її з-поміж інших? Спробуємо
створити її образ. Візьмемо трохи фарби і проведемо декілька мазків. Які
кольори переважали б? Перші – пастельні, що свідчать про розуміння, готовність
іти на компроміси. Саме вона не відвертається від учнів, які відстають у
навчанні, переймається їхніми проблемами, вміло оцінює ситуацію, яка склалася.
Далі – відтінки зеленого, адже її смарагдові очі випромінюють повагу до людей.
Шанувати вже цілком сформовану особистість, не дивлячись на те, з якої вона
родини, ставитись до дитини як до друга, підтримувати, радити, розуміти -
основні комунікативні пріоритети вчителя. Додамо трохи білої фарби, що
свідчитиме про моральні чесноти, емоційну врівноваженість, етикетну
адекватність. Згодом - краплю коралового відтінку, бо намагається із запалом,
почуттям гумору заронити зерно любові до предмету.
Як струмочок джерельної води, сповнюють
приємні відчуття кожного, хто починає спілкуватись із учителем. Завжди
усміхнена, зосереджена вона знаходить потрібні слова для кожної дитини, з якою
зустрічається у школі. Звичайно, вона любить усіх: слухняних і непокірливих,
працьовитих і лінивих, прокладаючи кладочку до серця кожного вихованця.
Можливо, саме тому іноді можна почути з їхніх вуст: «Віват, учителю!» Живе за
принципом «Якщо не я, то хто?» Зацікавив портрет? Тоді знайомтесь – це Ольга
Анатоліївна Закревська.
Про
те, що стану вчителем, я знала з дитинства. Уже тоді я сумлінно вела журнал,
перевіряла зошити і пояснювала своїм лялькам
новий матеріал. Я росла, шкільні роки наближалися до завершення, а
бажання бути вчителем ставало усвідомленим вибором. Я вступила на фізичний
факультет ЧДПУ. Студентські роки злетіли і у 2004р. мене прийняли на роботу у НВК «Середня загальноосвітня
школа-гімназія» м. Перемишляни. Я –
вчитель… Вчитель фізики та інформатики.
Актуальною
вважаю свою методичну проблему – «Використання комп’ютерних програм на уроках фізики». Це не означає, що
усі уроки – за допомогою комп’ютерних програм. Комп’ютерна техніка дозволяє
наочно розкрити фізичну суть процесу, дає змогу спостерігати такі процеси або
явища, які не можливо відтворити в даних умовах, скоротити час спостереження за
довготривалими процесам. Також важливим є безпечність експерименту.
Розмірковуючи про своє професійне призначення,
я періодично ставлю собі питання: «Я - вчитель? Який я вчитель? Чи можу я
називатися справжнім учителем?» Впевнена, що без пошуку відповідей на них немає
розвитку. Досягти позитивного
результату в навчанні можливо тільки при встановленні довірчих відносин із
учнями. Діти дуже добре відчувають фальш, тому тільки щира любов до своєї
справи, а значить, до кожного свого учня, здатна зробити нас справжніми
партнерами, справжніми друзями. Одна з самих цінних якостей вчителя –
людяність, любов до дітей, любов, в якій поєднується сердешна ласка з мудрою
суворістю і вимогливістю батька і матері. На сьогодні дидактика нам дає
величезну кількість методів роботи на уроці. Я найбільше люблю:
•
Проблемно-пошукові
•
Дослідницькі.
Прийоми інтерактивного навчання:
-
Мозковий штурм;
-
Мікрофон;
-Навчаючи-вчусь;
-Використання
ігрових ситуацій;
-Використання
прийомів контролю та самоконтролю.
Продуктивною
є робота з обдарованими дітьми. Так за міжатестаційний період мої учні були
щорічними переможцями та призерами ІІ етапу Всеукраїнської олімпіади з фізики,
В нашій школі фізичний кабінет обладнаний
мультимедійною системою, що дозволяє застосовувати комп’ютерну техніку на
уроках фізики. Завтра знову зайду до класу. Як вас зробити щасливими? Говорять,
що вчитель – режисер, котрий не знає, що і як зіграють його актори. Я маю
надію, велику надію, що мої діти гратимуть красиво, чесно, яскраво. А я завжди
прийду на допомогу, адже я вчитель і я йду на свій урок віддавати учням свої
знання, серце і розум… У мені живе велике бажання навчати дітей і вчитися
самій, творити і спонукати до творчості!
|
Немає коментарів:
Дописати коментар